21 augustus 2025
Matthitja den Dulk in de Bres voor jou!
Elke maand stellen we een medewerker aan je voor. Deze keer is het de beurt aan Matthitja den Dulk, receptiemedewerker bij Sportcentrum de Boogerd. Waar ze samen met haar collega’s het team vormt dat bezoekers gastvrij ontvangt.
Met een flinke dosis energie, een glimlach en een luisterend oor is Matthitja twee dagen per week een vertrouwd gezicht achter de balie. Wat ooit begon als ‘een jaartje’ is inmiddels uitgegroeid tot al 18 jaar plezier in haar werk. De andere dagen past ze op haar kleinkinderen en die combinatie bevalt haar uitstekend.
Hoe Matthitja bij Bres terechtkwam? ‘Dat is eigenlijk een beetje een gek verhaal,’ lacht ze. ‘Hiervoor werkte ik in de tussentijdse opvang op een basisschool. Toen ik daarmee stopte ontmoette ik tijdens een vakantie iemand die bij de receptie van De Boogerd werkte. Ze zochten tijdelijke vervanging en zo rolde ik erin. Inmiddels zijn we 18 jaar verder, werken we er allebei nog steeds en zijn we nog altijd goede vriendinnen.'
Geen dag hetzelfde
Geen werkdag is hetzelfde voor Mattjhitja. Hoewel haar dag vaak begint met vaste zwemmomenten zoals banenzwemmen of aquarobics, gebeurt er van alles door de dag heen: ‘Telefoontjes over wachtlijsten, vragen over abonnementen, openingstijden of zaalhuur… het is elke dag anders.'
Wat haar werk zo leuk maakt, is het contact met mensen. ‘Je spreekt op een dag zoveel verschillende bezoekers: ouders met kinderen die beginnen met zwemles, squashers die een baan huren, of vaste sporters die even een praatje komen maken. Je hoort de leukste verhalen. Het is altijd levendig en gezellig bij De Boogerd.’
Na achttien jaar is Matthitja dan nog steeds enthousiast over haar werkplek: ‘Als ik terugkom van vakantie en bezoekers vragen hoe het was, merk je betrokkenheid en dat waardeer ik’. Ook buiten de Boogerd voelt Matthitja zich betrokken bij Bres: ‘Voor het 10 jarig bestaan zijn we met elkaar gaan golfen en daarna hebben we wat gedronken. Het was erg gezellig om elkaar in een andere setting te spreken. Ook het personeelsfeest was leuk georganiseerd en zat goed in elkaar.’
De eerste indrukt telt
Gastvrijheid is voor Matthitja vanzelfsprekend. Als receptioniste is zij het eerste aanspreekpunt voor bezoekers en daarom vindt ze het belangrijk dat mensen zich meteen welkom voelen. ‘Mensen ontvangen met een glimlach en een goedemorgen, dat vind ik echt belangrijk,' vertelt ze. ‘Of als iemand een vraag heeft dat ik moeite doe voor het antwoord, ondanks dat ik het antwoord wellicht niet meteen heb.' Voor haar draait het om aandacht en betrokkenheid, zodat bezoekers met een tevreden gevoel de deur weer uitgaan. Datzelfde geldt volgens haar voor nieuwe collega’s: ‘Een goed inwerktraject is echt essentieel en dat moet je écht met elkaar doen.'