22 mei 2025
Jacqueline Goijarts in de Bres voor jou
Met dit keer Jacqueline Goijarts, medewerker front office, ofwel het eerste gezicht en de eerste stem van Bres.
Als je ons kantoor binnenloopt of naar Bres belt, is de kans groot dat Jacqueline degene is die je als eerste begroet. Vier dagen per week is Jacqueline hét aanspreekpunt voor bezoekers, leveranciers en bellers. Maar dat is nog maar een deel van wat ze doet.
Jacqueline is sinds 2017 in dienst bij Bres, bijna vanaf het begin. Wat destijds begon als een functie als telefoniste/receptioniste, is door de jaren heen uitgegroeid tot een echte spil op kantoor. Als medewerker front office zorgt ze ervoor dat alles op kantoor soepel verloopt. Ze zorgt dat telefoontjes bij de juiste collega’s terecht komen, plant afspraken in, beantwoordt vragen per telefoon of mail en verzorgt ook de bloemen of kaarten bij ziekte of andere gelegenheden.
Geen dag hetzelfde
In de afgelopen jaren is Bres flink gegroeid. Met inmiddels drie zwembaden, tientallen accommodaties, Recreatieoord Binnenmaas, een hospitality- en verhuurteam is het werkveld breed en zijn de vragen uitlopend. “Ik probeer collega’s van verschillende afdelingen als eerste schakel te helpen aan de telefoon en in de mail,” vertelt Jacqueline. Tegenwoordig is ze ook betrokken bij het verhuurteam en ondersteunt waar mogelijk. “Ik ben het eerste aanspreekpunt voor huurders. Als iemand belt voor een wijziging in het arrangement, dan pas ik dat meteen aan en geef het door, zo probeer ik te ontlasten.”
Wat Jacqueline zelf het leukste vindt aan haar werk? “Echt, elke dag is anders,” zegt ze. “Soms stap ik net uit de auto en dan staan er al mensen op de stoep. Met een ijslevering voor het Recreatieoord, om sleutels te halen voor een locatie of voor een schilderklus.” Op zomerse dagen rinkelt de telefoon met uiteenlopende vragen. “En geloof me, geen vraag is hetzelfde.”
Juist het direct contact met mensen en de afwisseling vindt Jacqueline haar werk leuk maken. En over afwisseling gesproken, misschien heb je wel eens een foto van Bres Bever & Bo Bosuil op sociale media van Recreatieoord Binnenmaas gezien. De kans is aanwezig dat Jacqueline verscholen zat in het Bres Bever pak: “Ik zeg niet snel nee tegen dingen,” lacht ze.
Fijne werksfeer
Voordat Jacqueline bij Bres begon, werkte ze bij een groot bedrijf in Zwijndrecht. “Ik zocht iets kleinschaligers en op fietsafstand vanuit s-Gravendeel, en dat is goed gelukt. Als ik zin heb om op de fiets te gaan dan tenminste hè,” lacht ze. Jacqueline kwam terecht in een (toen nog) klein team. Inmiddels is Bres gegroeid, maar volgens Jacqueline is de gemoedelijke sfeer altijd gebleven. “Ik ben altijd blij als kantoor goed bezet is, want dat is prettig voor de doorloop van vragen. En het directe contact is gebleven, ondanks de groei.” Dat is voor Jacqueline erg belangrijk: “Ik ben vier dagen per week op kantoor, dus ik breng hier bijna net zoveel tijd door als thuis. Dan is een fijne werksfeer echt essentieel.” Ook de uitjes met Bres vindt Jacqueline waardevol: “Ik kijk uit naar de BBQ in juni, het is leuk om met collega’s in een andere setting te zijn en het zorgt voor saamhorigheid.”
Een warm welkom
Gastvrijheid en zorgzaamheid zijn voor Jacqueline vanzelfsprekend. “Iedereen moet zich welkom voelen op kantoor, of je nu huurder bent, voor een afspraak komt of nieuwe voorraad komt leveren. Het is een groot compliment als ik later hoor dat mensen het fijn vonden om op kantoor langs te komen, daar doe je het uiteindelijk ook voor.”